kucinghappy
loading...

SUBHANALLAH...!!! Bahaya Mengecas Sambil Pasang Lagu Guna Headfone. Sila SHARE Kepada Teman-Teman Yang Anda Sayang ??

Satu berita yang kami terima melalui kiriman ringkas WhatApp dari seorang rakan yang mengatakan seorang terbunuh akibat letupan t...



Satu berita yang kami terima melalui kiriman ringkas WhatApp dari seorang rakan yang mengatakan seorang terbunuh akibat letupan telefon semasa mendengar lagu sambil tidur, Punca utamanya ialah lelaki tersebut mengecas telefon sambil mendengar lagu melalui headphone.

Kata pengirim: "ASSALAMUALAIKUM sahabat-sahabat,ahhh..itu satu information saya nak bagi,..Ahh..Tu Gambaq yang saya hantar tu, lelaki tu dah pun meninggal, "DAH PUN MENINGGAL". Sebab dia meninggal...sebab dia meninggal...dia cas telefon, sambil cas telefon dia pasang eyphone di telinga dengaq lagu sambil tidur, lepas tu mungkin 'overcharge' ataupun short melalui aaaa...eyphone tu, masuk karen karen ke dalam badan dia, dan karen tu meletup-letup di badan-badan ia jadi tu pasai badan dia jadi macam tu..Ahhh...SUBHANALLAH tengok, ahh.. Bahayanya bila cas telefon, bila cas talefon kita dengaq lagu dan cas telefon kalau kita dok bercakap lagu berbahaya, jadi hati-hati kawan-kawan barang-barang Chaina banyak sekarang ni, Semoga Allah Ta'Allah simpangla kita hari ini jangan jadi macam tu la, INSYAALLAh, jadi saya baru dapat maklumat dan saya salurkan InsyaAllah..."

Apapun berita ini belum ada kesahihannya kerana berita hanya dihantar melalui aplikasi WhatApps, kami hanya kongsikan berita ini supaya kita lebih berhati hati semasa membeli telefon. Belilah yang original.

Kepada anda yang suka mendengar lagu menggunakan Headphone, jangan sesekali pasang cas sambil dengar lagu. Banyak barangan "ciplak"di pasaran sekarang, Semoga menjadi pengajaran kepada kita semua. Semoga bermanfaat, Sila Sebarkan kepada kengkawan yang korang sayang.



UPDATE: SILA JANGAN PERCAYA ARTIKEL INI, KEJADIAN SEBENAR BERLAKU DI INDIA SEMASA RUSUHAN... HARAP MAKLUM


Related

Viral! 3542013954464135023

Post a Comment Disqus Comments

Related Posts

loading...

Blog Archive

loading...
item